11 november 2008

Prva oseba ednine 4.oktober 2008

Kdor ne mara živali, ne mara ljudi. S to krilatico sem bil v svojem življenju »nagrajen« že nič koliko krat. »Nagrajen« za iskrenost, da se razumemo. Pač, nisem ljubitelj živali oziroma če sem bolj natančen: nisem ljubitelj hišnih ljubimcev, psov, mačk, okrasnih ptic, hrčkov in še bi lahko našteval. Seveda nimam nič proti temu, da nekateri naravnost obožujejo te svoje kosmate in pernate prijatelje. In prav ti navdušenci ter navdušenke, bi naj po prej omenjeni krilatici ali nje analogiji marali ljudi. Pa je zmeraj tako ? Po mojih izkušnjah ne. Poznam osebo, ki odkrito sovraži otroke. Njeno stališče je namreč, da se z otrokom lahko pogovarja šele, ko le-ta dopolni deset ali dvanajst let. A, glej ga zlomka, ta ista oseba, si je pred leti omislila majhnega kužka, psičko, s katero se pogovarja kot z nekaj mesečnim otrokom. Očitno gre za kompenzacijo sem si mislil, a me je kaj hitro minila misel na to tezo, saj sem še isti dan od taiste osebe doživel hladen tuš. V bistvu ga je njena psička, ki je vsaj za moje pojme, bila deležna ničesar drugega kot psihičnega in fizičnega nasilja. In če se do nje obnaša, kot do svoje hčerke, sem si mislil, potem še dobro da nima otrok.
To ni osamljeni primer. Ljubitelji živali so velikokrat tudi mučitelji živali. Med ljubeznijo in sovraštvom je tanka linija. Ne rečem, da ste prav vi, ki imate svoje male prijatelje neskončno radi, taki kot prej omenjena oseba. A, če ste se v opisu prepoznali potem verjemite, da ste nasilnež ali nasilnica. Mogoče tega ne kažete v odnosu do ljudi, ker vas izdaja »pogum« ali pa ste ena od oseb, ki so podvržene psihičnemu maltretiranju, bog ne daj, fizičnemu, pa se zato raje zneste na svojem štirinožnem sopotniku. Ja, psi so pač, za razliko od mačk, bolj pohlevnega značaja in priročnejši za tovrstno izživljanje. Skratka, ko vam bo kdo kdaj rekel, da v kolikor ne marate živali, ne marate ljudi, le modro molčite in ga, jo opazujte kako se on, ona obnašata do živali ter nato potegnite pod črto. Sam menim, da se kot prvo moramo razumeti in imeti radi ljudje, da bi lahko imeli radi tudi druga živa bitja. K pisanju tega prispevka me je navdihnil današnji svetovni dan varstva živali.

Prispevek je bil bran v živo 4. oktobra 2008 na Radiu Murski Val 94,6 & 105,7 MhZ UKV fuckin' Stereo

Ni komentarjev:

Objavite komentar